term ID:
term ID HU:
$parentcategory_ID:0
$parentcategory_ID:

current_CAT_ID:540
current_CAT_ID_HU:540

child cat ID:605
post ID:58714
prefixedcategory_
SCH
OptionID: 28210

Robotika & programozás gyerekeknek

Szórakoztató informatika és erős számítógépes alapok 1-6. osztályig

Funside School is the first afternoon school in Hungary where children and young people can learn languages, IT and other subjects at the same high level. With our own developed curricula, state-of-the-art teaching tools and a team of qualified teachers, we are waiting for you!

Az oktatásról

Nem lesz minden gyermekből programozó, de minden fiatalnak szüksége lesz erős informatikai alaptudásra. Szülőként fontos nekünk, hogy gyermekünk előnnyel induljon, de egyúttal szeretnénk úgy megadni neki ezt a hasznos tudást, hogy közben nagyon jól érzi magát!

A Funside School legújabb, Robotika & programozás szakköre egyben tartalmazza a programozás, a robotika és az informatika alapjait, korosztálynak megfelelő bontásban. Válaszd ki lejjebb az évfolyamodnak megfelelő szintet, és tanulj velünk szeptembertől a Szent Gellért téri Funside Schoolban, vagy külső helyszíneinken, partneriskoláinkban!


Modulok

Válassz az életkorodnak megfelelő egyéves modulok közül!

Robotika & programozás 1

1-2. osztályosok számára

A legkisebbeknek szánt modulunk játékos és gyerekbarát módon vezet be a programozás és az informatika világába. Már az első órákon saját játékokat programozunk, majd vegyesen építünk és kódolunk LEGO robotika eszközöket (mint a LEGO Education WeDo 2.0) és használunk játékos programozó platformokat (mint a Scratch Junior vagy a Microsoft Kodu). Fokozatosan áttérünk a tablethasználatról a számítógéphasználatra, fejlesztve ezzel a gyerekek alapvető informatikai tudását és az operációs rendszerek magabiztos használatát. 

A második félév során megtanulunk billentyűzetet, egeret vagy touchpadet használni, megismerkedünk a számítógép alapvető funkcióival, valamint a böngésző- és internethasználattal. Fejlesztjük a programozáshoz szükséges matematikai logikát és tanulunk az algoritmizálásról, a robotika órákon pedig egyszerű, problémamegoldó robotokat építünk, amelyeket szín- és ábrakódos blokk-alapú parancsokkal keltünk életre.

Robotika & programozás 2

2-3. osztályosok számára

Második modulunk tanulói az első félévben már összetettebb építési és programozási feladatokat oldanak meg a LEGO Education Wedo 2.0 készlet segítségével (kollaboráció fejlesztése), a második félévben pedig bevezetésre kerülnek a Lego Boost szett egyedi projektjei is, melyek a készlet méretéből adódóan is nagyobb építéstechnikai és programozási kihívásokat (mérnöki gondolkodás fejlesztése) fognak jelenteni.

A programozói készségeket a Microsoft Kodu platformmal is fejlesztjük, ahol saját 3D környezetet tervezünk és építünk fel (térlátás, kreativitás fejlesztése), ismert játékokat alkotunk újra a sajátos világban (tervezés, programozási kihívások), és bevezetjük az eseményvezérlést is. Játékosan bővítjük a gyerekek hardveres és szoftveres ismereteit, fejlesztjük a finommotoros képességet a precíz egérhasználathoz, valamint megsimerkedünk a gépírás alapjaival. A modul végére elkezdjük bevezetni az MIT Scratch programozó platform használatát is.

Robotika & programozás 3

3-4. osztályosok számára

Harmadik modulunk tanulói a robotok programozásával eljutnak az útmutatóval ellátott projektektől a kreativitást igénylő saját tervezésű problémamegoldásig, ahol az egyszerűbb építés mellett már a szenzorok használatán és a fejlettebb programozási környezeten van a hangsúly. A LEGO Education Spike platformjának segítségével a projektalapú órákon feldolgozott témák révén fejlődnek természettudományi ismereteik is. 

Programozásból tanulóink az MIT Scratch platformon programozhatnak játékokat és animációkat, amellyel megtanulják a kódolás legfontosabb összefüggéseit, parancsait és matematikai hátterét, úgy, mint az egyszerű irányítást, a ciklusokat, az elágazásokat, a változókat és a koordinátákat. Emellett bevezetjük az internetbiztonsági és -használati alapokat is: netikett ismerete, adatvédelem, keresőoldalak használata és adatgyűjtés az interneten, valamint a talált információk szűrése. A modul végén a prezentációs készségek fejlesztésére a kedvenc projektekből tartunk bemutatót.

Robotika & programozás 4

4-5. osztályosok számára

Ebben a modulban több foglalkozáson átívelő, izgalmas projektekkel bővítjük tanulóink ismereteit a Scratch platformon. Saját ötleteik alapján, egyéni kreativitásuk fejlesztését elősegítve programoznak komplex játékokat, oldanak meg problémákat, vagy alakítanak át kész játékokat. Megismerkednek a több programozási nyelven is hasznos listák fogalmával, készségszinten elsajátítják az üzenetküldés és a klónozás technikáját. 

A robotika órákon a LEGO Education Spike szettek lehetőségeit kihasználva egyre nagyobb önállóságot igénylő projekteket építünk és programozunk le. Mindeközben nagy hangsúlyt helyezünk a számítógépes tudás bővítésére is, úgy, mint képszerkesztő és rajzoló számítógépes applikációk (pl. Canva) és mobilalkalmazások használatának elsajátítása, digitális eszközök használata, és bővebb internetbiztonsági tudás. Az évvégi projektbemutatók egy újabb alkalmat nyújtanak a prezentációs készségek fejlesztésére is.

Robotika & programozás 5

4-6. osztályosok számára

A 4. év után az eddig programozási technikákat fogjuk év elején ismételni még Scratch-ben, elkezdjük a függvények használatát is tanulni, majd az év során áttérünk a Minecraft Education platformra, ahol – a népszerű program oktatási változata által nyújtott lehetőségeket kihasználva – építési kihívásokat oldunk meg programozás segítségével. Ezen belül először a Python programnyelv alapú blokkos programozást használjuk, de majd fokozatosan kezdünk áttérni majd az írott parancsokra, azaz a szöveg-alapú programozásra Python nyelven.

A programozás mellett az egyes projektalapú órák során megjelennek természettudományos, pl: matematikai, kémiai, fizikai (azon belül hangsúlyosan és elektromosságtani) témák is. Robotikából pedig a LEGO Mindstorms EV3 szettekkel fogunk majd előbb megismerkedni, majd adott problémákra robotokat építeni és programozni.

További információk

Helyszín

Gellért tér

Foglalkozások

Heti 1x90 perc

Tanfolyam hossza

16 alkalom / félév

Életkor szerinti bontás

1-6. évf.

Szintek

RP1 - RP5

Oktatás

6-12 fős csoportokban (helyszíni csoportok); 4-6 fős csoportokban (online csoportok)

Oktatás nyelve

Magyar, Angol

Jelentkezési időszak

Szeptember, február vagy becsatlakozás

Órarendek

A 2023/24-es tavaszi félév órarendje. Helyszíni csoportjaink a 2024. február 9-től indulnak. A jelentkezés már tart. Becsatlakozásra az indulást követően még néhány hétig van lehetőség, szabad helyek függvényében (adott tanfolyamtól és csoporttól is függ).

Informatika tanfolyamok
  • 17:00 - 18:30Új
  • 15:15 - 16:45
  • 09:00 - 10:30
  • 10:45 - 12:15
Jelmagyarázat
Ez a csoport betelt
Új Újonnan induló csoport

Nyílt Órák

Dátum
Tanfolyam
Időpont
Ha szeretnék kipróbálni bármelyik tanfolyamot, akkor az adott csoport órájára jelentkezzenek be az ingyenes próbalehetőségért! Jelentkezés

Árak


Féléves hűségidővel, egyösszegű befizetéssel

17 990 Ft / hó

Féléves díj: 89 950 Ft (ősz)

Az informatika tanfolyamok díja heti 1 x 90 perces foglalkozásokkal 19 990 Ft / fő / hó havi részletben fizetendő, függetlenül az adott hónapra eső alkalmak számától (ünnepnapok, iskolai szünetek).

Egy félév 5 hónapból és 16 db 90 perces (tehát 32 tanórának megfelelő) alkalomból áll. Féléves tanfolyami díj: 5 x 19 990 Ft = 99 950 Ft. Regisztrációs díj (egyszeri díj új tanulók esetében): 5000 Ft.



Bővebben az árakról és kedvezményekről...

Funside School a gyermekek szemén keresztül

Visszaugrás a navigációhoz

Kapcsolat

hello@funside.hu +36 70 512 12 24