Az oktatásról
Nem lesz minden gyermekből programozó, de minden fiatalnak szüksége lesz erős informatikai alaptudásra. Szülőként fontos nekünk, hogy gyermekünk előnnyel induljon, de egyúttal szeretnénk úgy megadni neki ezt a hasznos tudást, hogy közben nagyon jól érzi magát!
A Funside School legújabb, Robotika & programozás szakköre egyben tartalmazza a programozás, a robotika és az informatika alapjait, korosztálynak megfelelő bontásban. Válaszd ki lejjebb az évfolyamodnak megfelelő szintet, és tanulj velünk szeptembertől a Szent Gellért téri Funside Schoolban, vagy külső helyszíneinken, partneriskoláinkban!
Modulok
Válassz az életkorodnak megfelelő egyéves modulok közül!
Robotika & programozás 1
1-2. osztályosok számára
A legkisebbeknek szánt modulunk játékos és gyerekbarát módon vezet be a programozás és az informatika világába. Már az első órákon saját játékokat programozunk, majd vegyesen építünk és kódolunk LEGO robotika eszközöket (mint a LEGO Education WeDo 2.0) és használunk játékos programozó platformokat (mint a Scratch Junior vagy a Microsoft Kodu). Fokozatosan áttérünk a tablethasználatról a számítógéphasználatra, fejlesztve ezzel a gyerekek alapvető informatikai tudását és az operációs rendszerek magabiztos használatát.
A második félév során megtanulunk billentyűzetet, egeret vagy touchpadet használni, megismerkedünk a számítógép alapvető funkcióival, valamint a böngésző- és internethasználattal. Fejlesztjük a programozáshoz szükséges matematikai logikát és tanulunk az algoritmizálásról, a robotika órákon pedig egyszerű, problémamegoldó robotokat építünk, amelyeket szín- és ábrakódos blokk-alapú parancsokkal keltünk életre.
Robotika & programozás 2
2-3. osztályosok számára
Második modulunk tanulói az első félévben már összetettebb építési és programozási feladatokat oldanak meg a LEGO Education Wedo 2.0 készlet segítségével (kollaboráció fejlesztése), a második félévben pedig bevezetésre kerülnek a Lego Boost szett egyedi projektjei is, melyek a készlet méretéből adódóan is nagyobb építéstechnikai és programozási kihívásokat (mérnöki gondolkodás fejlesztése) fognak jelenteni.
A programozói készségeket a Microsoft Kodu platformmal is fejlesztjük, ahol saját 3D környezetet tervezünk és építünk fel (térlátás, kreativitás fejlesztése), ismert játékokat alkotunk újra a sajátos világban (tervezés, programozási kihívások), és bevezetjük az eseményvezérlést is. Játékosan bővítjük a gyerekek hardveres és szoftveres ismereteit, fejlesztjük a finommotoros képességet a precíz egérhasználathoz, valamint megsimerkedünk a gépírás alapjaival. A modul végére elkezdjük bevezetni az MIT Scratch programozó platform használatát is.
Robotika & programozás 3
3-4. osztályosok számára
Harmadik modulunk tanulói a robotok programozásával eljutnak az útmutatóval ellátott projektektől a kreativitást igénylő saját tervezésű problémamegoldásig, ahol az egyszerűbb építés mellett már a szenzorok használatán és a fejlettebb programozási környezeten van a hangsúly. A LEGO Education Spike platformjának segítségével a projektalapú órákon feldolgozott témák révén fejlődnek természettudományi ismereteik is.
Programozásból tanulóink az MIT Scratch platformon programozhatnak játékokat és animációkat, amellyel megtanulják a kódolás legfontosabb összefüggéseit, parancsait és matematikai hátterét, úgy, mint az egyszerű irányítást, a ciklusokat, az elágazásokat, a változókat és a koordinátákat. Emellett bevezetjük az internetbiztonsági és -használati alapokat is: netikett ismerete, adatvédelem, keresőoldalak használata és adatgyűjtés az interneten, valamint a talált információk szűrése. A modul végén a prezentációs készségek fejlesztésére a kedvenc projektekből tartunk bemutatót.
Robotika & programozás 4
4-5. osztályosok számára
Ebben a modulban több foglalkozáson átívelő, izgalmas projektekkel bővítjük tanulóink ismereteit a Scratch platformon. Saját ötleteik alapján, egyéni kreativitásuk fejlesztését elősegítve programoznak komplex játékokat, oldanak meg problémákat, vagy alakítanak át kész játékokat. Megismerkednek a több programozási nyelven is hasznos listák fogalmával, készségszinten elsajátítják az üzenetküldés és a klónozás technikáját.
A robotika órákon a LEGO Education Spike szettek lehetőségeit kihasználva egyre nagyobb önállóságot igénylő projekteket építünk és programozunk le. Mindeközben nagy hangsúlyt helyezünk a számítógépes tudás bővítésére is, úgy, mint képszerkesztő és rajzoló számítógépes applikációk (pl. Canva) és mobilalkalmazások használatának elsajátítása, digitális eszközök használata, és bővebb internetbiztonsági tudás. Az évvégi projektbemutatók egy újabb alkalmat nyújtanak a prezentációs készségek fejlesztésére is.
Robotika & programozás 5
4-6. osztályosok számára
A 4. év után az eddig programozási technikákat fogjuk év elején ismételni még Scratch-ben, elkezdjük a függvények használatát is tanulni, majd az év során áttérünk a Minecraft Education platformra, ahol – a népszerű program oktatási változata által nyújtott lehetőségeket kihasználva – építési kihívásokat oldunk meg programozás segítségével. Ezen belül először a Python programnyelv alapú blokkos programozást használjuk, de majd fokozatosan kezdünk áttérni majd az írott parancsokra, azaz a szöveg-alapú programozásra Python nyelven.
A programozás mellett az egyes projektalapú órák során megjelennek természettudományos, pl: matematikai, kémiai, fizikai (azon belül hangsúlyosan és elektromosságtani) témák is. Robotikából pedig a LEGO Mindstorms EV3 szettekkel fogunk majd előbb megismerkedni, majd adott problémákra robotokat építeni és programozni.
További információk
Foglalkozások
Heti 1x90 perc
Tanfolyam hossza
16 alkalom / félév
Életkor szerinti bontás
1-6. évf.
Szintek
RP1 - RP5
Oktatás
6-12 fős csoportokban (helyszíni csoportok); 4-6 fős csoportokban (online csoportok)
Oktatás nyelve
Magyar, Angol
Jelentkezési időszak
Szeptember, február vagy becsatlakozás
Órarendek
A 2024/25-ös őszi félév órarendje. Helyszíni csoportjaink a 2024. szeptember 16-tól indulnak. A jelentkezés már tart. Becsatlakozásra az indulást követően még néhány hétig van lehetőség, szabad helyek függvényében (adott tanfolyamtól és csoporttól is függ).
Ez a csoport betelt | |
Új | Újonnan induló csoport |
A 2024/25-ös őszi félév órarendje. Helyszíni csoportjaink a 2024. szeptember 16-tól indulnak. A jelentkezés már tart. Becsatlakozásra az indulást követően még néhány hétig van lehetőség, szabad helyek függvényében (adott tanfolyamtól és csoporttól is függ).
Ez a csoport betelt | |
Új | Újonnan induló csoport |
Nyílt Órák
Árak
Féléves hűségidővel, egyösszegű befizetéssel
Féléves díj: 109 950 Ft (őszi félév)
Lehetséges a féléves tandíjat egy összegben is fizetni féléves hűségvállalással: ennek a díja 21 990 Ft-os, kedvezményes havi részletnek felel meg.
Egy félév 5 hónapból és 16 db 90 perces (tehát 32 tanórának megfelelő) alkalomból áll. Féléves tanfolyami díj: 5 x 21 990 Ft = 109 950 Ft. Regisztrációs díj (egyszeri díj új tanulók esetében): 5000 Ft.
Havi részletekben történő fizetés esetén (5 egyenlő részlet)
Féléves díj: 124 950 Ft (őszi félév)
A tanfolyam díja heti 1 x 90 perces foglalkozásokkal 24 990 Ft / fő / hó havi részletben fizetendő, függetlenül az adott hónapra eső alkalmak számától (ünnepnapok, iskolai szünetek).
Egy félév 5 hónapból és 16 db 90 perces (tehát 32 tanórának megfelelő) alkalomból áll. Féléves tanfolyami díj: 5 x 24 990 Ft = 124 950 Ft. Regisztrációs díj (egyszeri díj új tanulók esetében): 5000 Ft.
Bővebben az árakról és kedvezményekről...