term ID:
term ID HU:
$parentcategory_ID:0
$parentcategory_ID:

current_CAT_ID:540
current_CAT_ID_HU:540

child cat ID:
post ID:42866
prefixedcategory_
SCH
OptionID: 28210

Funside School szakkörök az Orchideában

Robotika & programozás 1-6. évfolyamig

Funside School szakkörök az Orchideában

A Funside Schoolban saját fejlesztésű, játékosított tananyagunkkal, fiatal, de felkészült oktatókkal, gyerekközpontú környezetben és a legmodernebb oktatási eszközökkel várunk! A 2023/24-es tanévre kétnyelvű (angol és magyar) informatika szakköreink: az 1-6. osztályos tanulóinknak a Robotika & programozás kurzusunkat (bővebben) – ezek pedig a szeptember 25-i héttől már az Orchidea Iskola tanulói számára is elérhetőek campuson! Új tanulóink az első héten elköteleződés nélkül próbálhatják ki a tanfolyamot (bővebben a nyílt órákról lejjebb)!

Órarendek

A 2023/24-es tanévben induló csoportok (szeptember 25-től):

Melyik csoportot válasszam, ha több életkorba is beleesek? Kezdő tanulók minden életkorból az alsóbb modult válasszák, visszatérő tanulóink (akik tavaly is részt vettek a szakkörön) a felsőt, pl: ha 2. osztályos vagy és velünk tanulsz egy éve, akkor a Robotika & programozás 2-es modult válaszd; ha 2. osztályos vagy és most fogsz először velünk tanulni, akkor pedig a Robotika & programozás 1-es modult!

Informatika tanfolyamok
  • 15:10 - 16:40Új
  • 15:10 - 16:40Új
  • 15:10 - 16:40
  • 15:10 - 16:40
  • 15:10 - 16:40
  • 15:10 - 16:40Új
Jelmagyarázat
Ez a csoport betelt
Új Újonnan induló csoport

Nyílt órák

Ha szeretnék kipróbálni bármelyik tanfolyamot, akkor az adott szakkör első órájára jelentkezzenek be az ingyenes próbalehetőségért! A jelentkezésért a Jelentkezés gombra kattintsanak vagy írjanak nekünk emailt a gyermek nevével, osztályával (pl. 1A) és a választott időponttal legkésőbb a tanfolyamot megelőző napon!

Modulok

Válassz az életkorodnak megfelelő egyéves modulok közül! Az egyes modulok tartalmáról itt olvashatsz (az adott modul címére kattintva):

Robotika & programozás 1

1-2. osztályosok számára

A legkisebbeknek szánt modulunk játékos és gyerekbarát módon vezet be a programozás és az informatika világába. Már az első órákon saját játékokat programozunk, majd vegyesen építünk és kódolunk LEGO robotika eszközöket (mint a LEGO Education WeDo 2.0) és használunk játékos programozó platformokat (mint a Scratch Junior vagy a Microsoft Kodu). Fokozatosan áttérünk a tablethasználatról a számítógéphasználatra, fejlesztve ezzel a gyerekek alapvető informatikai tudását és az operációs rendszerek magabiztos használatát. 

A második félév során megtanulunk billentyűzetet, egeret vagy touchpadet használni, megismerkedünk a számítógép alapvető funkcióival, valamint a böngésző- és internethasználattal. Fejlesztjük a programozáshoz szükséges matematikai logikát és tanulunk az algoritmizálásról, a robotika órákon pedig egyszerű, problémamegoldó robotokat építünk, amelyeket szín- és ábrakódos blokk-alapú parancsokkal keltünk életre.

Robotika & programozás 2

2-3. osztályosok számára

Második modulunk tanulói az első félévben már összetettebb építési és programozási feladatokat oldanak meg a LEGO Education Wedo 2.0 készlet segítségével (kollaboráció fejlesztése), a második félévben pedig bevezetésre kerülnek a Lego Boost szett egyedi projektjei is, melyek a készlet méretéből adódóan is nagyobb építéstechnikai és programozási kihívásokat (mérnöki gondolkodás fejlesztése) fognak jelenteni.

A programozói készségeket a Microsoft Kodu platformmal is fejlesztjük, ahol saját 3D környezetet tervezünk és építünk fel (térlátás, kreativitás fejlesztése), ismert játékokat alkotunk újra a sajátos világban (tervezés, programozási kihívások), és bevezetjük az eseményvezérlést is. Játékosan bővítjük a gyerekek hardveres és szoftveres ismereteit, fejlesztjük a finommotoros képességet a precíz egérhasználathoz, valamint megsimerkedünk a gépírás alapjaival. A modul végére elkezdjük bevezetni az MIT Scratch programozó platform használatát is.

Robotika & programozás 3

3-4. osztályosok számára

Harmadik modulunk tanulói a robotok programozásával eljutnak az útmutatóval ellátott projektektől a kreativitást igénylő saját tervezésű problémamegoldásig, ahol az egyszerűbb építés mellett már a szenzorok használatán és a fejlettebb programozási környezeten van a hangsúly. A LEGO Education Spike platformjának segítségével a projektalapú órákon feldolgozott témák révén fejlődnek természettudományi ismereteik is. 

Programozásból tanulóink az MIT Scratch platformon programozhatnak játékokat és animációkat, amellyel megtanulják a kódolás legfontosabb összefüggéseit, parancsait és matematikai hátterét, úgy, mint az egyszerű irányítást, a ciklusokat, az elágazásokat, a változókat és a koordinátákat. Emellett bevezetjük az internetbiztonsági és -használati alapokat is: netikett ismerete, adatvédelem, keresőoldalak használata és adatgyűjtés az interneten, valamint a talált információk szűrése. A modul végén a prezentációs készségek fejlesztésére a kedvenc projektekből tartunk bemutatót.

Robotika & programozás 4

4-5. osztályosok számára

Ebben a modulban több foglalkozáson átívelő, izgalmas projektekkel bővítjük tanulóink ismereteit a Scratch platformon. Saját ötleteik alapján, egyéni kreativitásuk fejlesztését elősegítve programoznak komplex játékokat, oldanak meg problémákat, vagy alakítanak át kész játékokat. Megismerkednek a több programozási nyelven is hasznos listák fogalmával, készségszinten elsajátítják az üzenetküldés és a klónozás technikáját. 

A robotika órákon a LEGO Education Spike szettek lehetőségeit kihasználva egyre nagyobb önállóságot igénylő projekteket építünk és programozunk le. Mindeközben nagy hangsúlyt helyezünk a számítógépes tudás bővítésére is, úgy, mint képszerkesztő és rajzoló számítógépes applikációk (pl. Canva) és mobilalkalmazások használatának elsajátítása, digitális eszközök használata, és bővebb internetbiztonsági tudás. Az évvégi projektbemutatók egy újabb alkalmat nyújtanak a prezentációs készségek fejlesztésére is.

 

 

Árak és határidők

Az szakkörök hetente egyszer, 90 perces alkalmakból állnak (a tantermekből tanáraink viszik át a gyermekeket a szakkör helyszínéül szolgáló informatika terembe, így a szülőknek aznap csak a szakkör végére kell érkezniük a gyermekért). A szakkört a tanév során minden héten megtartjuk, amikor van tanítás (és az iskola nem tiltja meg a szakkörök tartását iskolai rendezvény, tanítási szünet vagy más program miatt), a részletes tanév rendje naptárunk itt érhető el.

Az őszi félév tandíja 5 db havi részletre bomlik szeptember végétől február elejéig. A tavaszi félév szintén 5 db havi részletből áll, február elejétől június közepéig. Lehetőség van féléves hűségidővel, egyösszegű befizetésre, amelynek díja kedvezményes. A helyeket jelentkezési sorrendben töltjük fel!

Havi részletekben történő fizetés esetén (őszi félév, 5 részlet)

23 990 Ft / hó

Féléves díj: 119 950 Ft

Az informatika tanfolyamok díja heti 1 x 90 perces foglalkozásokkal 23 990 Ft / fő / hó havi részletben fizetendő, függetlenül az adott hónapra eső alkalmak számától (ünnepnapok, iskolai szünetek).

A 2023/24-es őszi félév 5 hónap alatt (szeptember vége – február eleje) 16 db 90 perces alkalomból áll (rendkívüli iskolai szünet vagy program miatt esetlegesen elmaradó órát a tanév utolsó hetében pótoljuk).


Féléves hűségidővel, egyösszegű befizetéssel (őszi félév)

19 990 Ft / hó

Féléves díj: 99 950 Ft

Lehetséges a féléves tandíjat egy összegben is fizetni féléves hűségvállalással: ennek a díja 19 990 Ft-os, kedvezményes havi részletnek felel meg.

A 2023/24-es őszi félév 5 hónap alatt (szeptember vége – február eleje) 16 db 90 perces alkalomból áll (rendkívüli iskolai szünet vagy program miatt esetlegesen elmaradó órát a tanév utolsó hetében pótoljuk).


Mi a különbség a havi részletek és a hűségidős egyösszegű fizetés között?

A tanfolyami díjak térítésére többféle csomag is választható: az egyenlő havi részletekben fizetés rugalmasságot biztosít. Féléves, hűségidős befizetés választására is van lehetőség, amely kényelmesebb (kevesebb ügyintézéssel jár), valamint kedvezőbb díjakkal párosul. Az utóbbi megoldás esetén tanulóink egy félév erejéig köteleződnek el a tanfolyam mellett, így a stabil csoportok és a biztos hozzáállás ideális körülményeket teremtenek a gyors fejlődéshez. A tanfolyami díjakat banki utalással vagy online bankkártyás fizetéssel lehet kiegyenlíteni.

Bővebben: hogyan működnek ezek a gyakorlatban? Mik a visszamondási feltételek?

Havi részletekben történő fizetés esetén: tanulóink a féléves díjat 5 egyenlő részletben fizetik be, minden hónap elején (az őszi félév során szeptembertől januárig, a tavaszi félév során februártól júniusig). A részletek mindig egyenlő összegűek, így nem kell azt számolgatni, hogy egy adott hónapra – iskolai szünetek, ünnepnapok révén – hány alkalom esik: az órák napjától függetlenül minden csoportnak pontosan ugyanannyi (16 vagy 32) alkalom jut egy félévben. Visszamondási feltételek: amennyiben bármilyen okból nem szeretnék folytatni a tanfolyamot, úgy azt az adott hónap végéig kell írásban visszamondani ahhoz, hogy a következő havi részletet már ne kelljen kifizetni (a már befizetett részletek nem járnak vissza, függetlenül attól, hogy hány órán vett részt a tanuló a megelőző hónapban). További részletek itt olvashatóak.

Féléves hűségidővel, egyösszegű befizetéssel: lehetőség van a féléves tandíjat egy összegben befizetni féléves hűségvállalással. Ez esetben a tanfolyami díj kedvezményes, a befizetés pedig a tanfolyam kezdete előtt történik (az egy hónapra eső díjat a könnyebb összehasonlíthatóság érdekében tüntettük fel). Visszamondási feltételek: a tanfolyam első 3 alkalma egy „próbaidőszaknak” tekinthető, amely alatt még korlátozás nélkül vissza lehet mondani a tanfolyamot, és ilyenkor a még hátralévő alkalmakra szóló díj arányosan visszajár (határidő: a 3. alkalmat követő munkanapon 17 óráig). Ezt követően visszavonhatatlanul életbe lép a féléves hűségidő, amely során visszatérítésre nincsen mód. További részletek itt olvashatóak.

Visszaugrás a navigációhoz