Funside School szakkörök az Orchideában

Robotika & programozás, Minecraft Education

Funside School szakkörök az Orchideában

A Funside Schoolban saját fejlesztésű, játékosított tananyagunkkal, fiatal, de felkészült oktatókkal, gyerekközpontú környezetben és a legmodernebb oktatási eszközökkel várunk! A 2021/22-es tanévre teljesen megújulnak kétnyelvű (angol és magyar) informatika szakköreink: az 1-5. osztályos tanulóinknak új Robotika & programozás kurzusunkat (bővebben) ajánljuk, 4-7. osztályok számára pedig jön a Minecraft Education természettudományos programozó képzés (bővebben) – ezek pedig október 4-től már az Orchidea Iskola tanulói számára is elérhetőek mindkét campuson!

Órarendek

2021/22-es tanévben induló csoportok (tanítás kezdete: október 4-i hét). FRISSÍTÉS: a megváltozott az iskolai csengetési rendnek megfelelően a csoportok végleges időpontja 15:10-16:40! A keddi Robotika és programozás 1 csoport belelt, de nyitottunk egy pénteki csoportot is, ahova még tart a jelentkezés (amennyiben a minimum létszámot eléri, úgy ez a csoport is elindul majd)!

Melyik csoportot válasszam, ha több életkorba is beleesek? Kezdő tanulók minden életkorból az alsóbb modult válasszák, visszatérő tanulóink (akik tavaly is részt vettek a szakkörön) a felsőt, pl: ha 2. osztályos vagy és velünk tanulsz egy éve, akkor a Robotika & programozás 2-es modult választ; ha 2. osztályos vagy és most fogsz először velünk tanulni, akkor pedig a Robotika & programozás 1-es modult!

Informatika tanfolyamok
  • 15:10 - 16:40
  • 15:10 - 16:40Új
  • 15:10 - 16:40
  • 15:10 - 16:40Új
  • 15:10 - 16:40
  • 15:10 - 16:40
Jelmagyarázat
Ez a csoport betelt
Új Újonnan induló csoport


2021/22-es tanévben induló csoportok (tanítás kezdete: október 4-i hét). FRISSÍTÉS: a hétfői Robotika & programozás 1-es csoport betelt, ezért megnyitottunk egy csütörtöki csoportot is, ahova még tart a jelentkezés (amennyiben a minimum létszámot eléri, úgy ez a csoport is elindul majd)!

Melyik csoportot válasszam, ha több életkorba is beleesek? Kezdő tanulók minden életkorból az alsóbb modult válasszák, visszatérő tanulóink (akik tavaly is részt vettek a szakkörön) a felsőt, pl: ha 2. osztályos vagy és velünk tanulsz egy éve, akkor a Robotika & programozás 2-es modult választ; ha 2. osztályos vagy és most fogsz először velünk tanulni, akkor pedig a Robotika & programozás 1-es modult!

Informatika tanfolyamok
  • 15:40 - 17:10
  • 15:40 - 17:10Új
  • 15:40 - 17:10
  • 15:40 - 17:10
Jelmagyarázat
Ez a csoport betelt
Új Újonnan induló csoport



A modulok tartalma

Robotika & programozás 1

1-2. osztályosok számára

A legkisebbeknek szánt modulunk játékos és gyerekbarát módon vezet be a programozás és az informatika világába. Már az első órákon saját játékokat programozunk, majd vegyesen építünk és kódolunk LEGO robotika eszközöket (mint a LEDO Education WeDo 2.0) és használunk játékos programozó platformokat (mint a Scratch Junior vagy a Microsoft Kodu). Fokozatosan áttérünk a tablethasználatról a számítógéphasználatra, fejlesztve ezzel a gyerekek alapvető informatikai tudását és az operációs rendszerek magabiztos használatát. 

A második félév során megtanulunk billentyűzetet, egeret vagy touchpadet használni, megismerkedünk a számítógép alapvető funkcióival, valamint a böngésző- és internethasználattal. Fejlesztjük a programozáshoz szükséges matematikai logikát és tanulunk az algoritmizálásról, a robotika órákon pedig egyszerű, problémamegoldó robotokat építünk, amelyeket szín- és ábrakódos blokk-alapú parancsokkal keltünk életre.

Robotika & programozás 2

2-3. osztályosok számára

Második modulunk tanulói az első félévben már összetettebb építési és programozási feladatokat oldanak meg a LEGO Education Wedo 2.0 készlet segítségével (kollaboráció fejlesztése), a második félévben pedig bevezetésre kerülnek a LEGO Boost szett egyedi projektjei is, melyek a készlet méretéből adódóan is nagyobb építéstechnikai és programozási kihívásokat (mérnöki gondolkodás fejlesztése) fognak jelenteni.

A programozói készségeket a Microsoft Kodu platformmal is fejlesztjük, ahol saját 3D környezetet tervezünk és építünk fel (térlátás, kreativitás fejlesztése), ismert játékokat alkotunk újra a sajátos világban (tervezés, programozási kihívások), és bevezetjük az eseményvezérlést is. Játékosan bővítjük a gyerekek hardveres és szoftveres ismereteit, fejlesztjük a finommotoros képességet a precíz egérhasználathoz, valamint a gépírás alapjainak elsajátítását. A modul végére elkezdjük bevezetni az MIT Scratch programozó platform használatát is.

Robotika & programozás 3

3-4. osztályosok számára

Harmadik modulunk tanulói a robotok programozásával eljutnak az útmutatóval ellátott projektektől a kreativitást igénylő saját tervezésű problémamegoldásig, ahol az egyszerűbb építés mellett már a szenzorok használatán és a fejlettebb programozási környezeten van a hangsúly. A LEGO Education Spike platformjának segítségével a projektalapú órákon feldolgozott témák révén fejlődnek természettudományi ismereteik is. 

Programozásból tanulóink az MIT Scratch platformon programozhatnak játékokat és animációkat, amellyel megtanulják a kódolás legfontosabb összefüggéseit, parancsait és matematikai hátterét, úgy, mint az egyszerű irányítást, a ciklusokat, az elágazásokat, a változókat és a koordinátákat. Emellett bevezetjük az internetbiztonsági és -használati alapokat is: netikett ismerete, adatvédelem, keresőoldalak használata és adatgyűjtés az interneten, valamint a talált információk szűrése. A modul végén a prezentációs készségek fejlesztésére a kedvenc projektekből tartunk bemutatót.

Robotika & programozás 4

4-5. osztályosok számára (csak felmenő rendszerben, 2022 szeptembertől)

Ebben a modulban több foglalkozáson átívelő, izgalmas projektekkel bővítjük tanulóink ismereteit a Scratch platformon. Saját ötleteik alapján, egyéni kreativitásuk fejlesztését elősegítve programoznak komplex játékokat, oldanak meg problémákat, vagy alakítanak át kész játékokat. Megismerkednek a több programozási nyelven is hasznos listák fogalmával, készségszinten elsajátítják az üzenetküldés és a klónozás technikáját. 

A robotika órákon a LEGO Education Spike szettek lehetőségeit kihasználva egyre nagyobb önállóságot igénylő projekteket építünk és programozunk le. Mindeközben nagy hangsúlyt helyezünk a számítógépes tudás bővítésére is, úgy, mint képszerkesztő és rajzoló számítógépes applikációk (pl. Canva) és mobilalkalmazások használatának elsajátítása, digitális eszközök használata, és bővebb internetbiztonsági tudás. Az évvégi projektbemutatók egy újabb alkalmat nyújtanak a prezentációs készségek fejlesztésére is.

Minecraft Education programozás

4-7. osztályosok számára

Minecraft Education modulunk során – a népszerű program oktatási változata által nyújtott lehetőségeket kihasználva – építési kihívásokat oldunk meg programozás segítségével. Kreatív módon sajátítjuk el a ciklusok, elágazások és változók használatát.

A programozás mellett az egyes projektalapú órák során megjelennek természettudományos, pl: matematikai, kémiai, fizikai (azon belül hangsúlyosan és elektromosságtani) témák is. A Minecraft Education modul ideális választás 4-7. osztályos, programozni vágyó gyermekek számára, akár előképzettség nélkül is.

 

Árak és határidők

Az szakkörök hetente egyszer, 90 perces alkalmakból állnak (a tantermekből tanáraink viszik át a gyermekeket a szakkör helyszínéül szolgáló informatika terembe, így a szülőknek aznap csak a szakkör végére kell érkeznie a gyermekért). A szakkört a tanév során minden héten megtartjuk, amikor van tanítás (és az iskola nem tiltja meg a szakkörök tartását iskolai rendezvény, tanítási szünet vagy más program miatt), a részletes tanév rendje naptárunk itt érhető el.

Az őszi félév tandíja 4 db havi részletre bomlik októbertől januárig, a tavaszi félév pedig 5 db havi részletre februártól júniusig. Lehetőség van féléves hűségidővel, egyösszegű befizetésre, amelynek díja kedvezményes. A szakkörök mindkét helyszínen az október 4-i héten indulnak, a helyeket jelentkezési sorrendben töltjük fel!

Havi részletekben történő fizetés esetén (őszi félév, 4 részlet)

16 990 Ft / hó

Féléves díj: 67 960 Ft (ősz)

Az informatika tanfolyamok díja heti 1 x 90 perces foglalkozásokkal 16 990 Ft / fő / hó havi részletben fizetendő, függetlenül az adott hónapra eső alkalmak számától (ünnepnapok, iskolai szünetek). 

A 2021/22-es őszi félév 4 hónap alatt 13 db 90 perces alkalomból áll. A tavaszi félév 5 hónap alatt 18 db alkalomból fog állni.

Féléves hűségidővel, egyösszegű befizetéssel (őszi félév)

14 990 Ft / hó

Féléves díj: 59 960 Ft (ősz)

Lehetőség van a féléves tandíjat egy összegben is fizetni féléves hűségvállalással: ennek a díja 14 990 Ft-os, kedvezményes havi részletnek felel meg.

A 2021/22-es őszi félév 4 hónap alatt 13 db 90 perces alkalomból áll. A tavaszi félév 5 hónap alatt 18 db alkalomból fog állni.

Mi a különbség a havi részletek és a hűségidős egyösszegű fizetés között?

A 2020/21-es tanévtől többféle árazást vezetünk be, hogy ezzel különböző igényeket is ki tudjunk elégíteni. Az eddig megszokott rugalmas, hónapról hónapra történő fizetési lehetőség továbbra is megmarad, de lehetőség van a féléves tandíjat egy összegben kifizetni, így pedig a díj mértéke is alacsonyabb. Hiszünk benne, hogy a hatékony tanuláshoz kitartás szükséges: a féléves hűségidő egy elköteleződés a fejlődés, az előrehaladás, a csoport és tanulótársaink irányába, amely legtöbbször fantasztikus eredményekhez vezet!

Hogyan működnek ezek a gyakorlatban?

Havi részletekben történő fizetés esetén: tanulóink a féléves díjat 5 egyenlő részletben fizetik be, minden hónap elején (az őszi félév során szeptembertől januárig, a tavaszi félév során februártól júniusig). A részletek mindig egyenlő összegűek, így nem kell azt számolgatni, hogy egy adott hónapra – iskolai szünetek, ünnepnapok révén – hány alkalom esik: az órák napjától függetlenül minden csoportnak pontosan ugyanannyi (16 vagy 32) alkalom jut egy félévben. Visszamondási feltételek: amennyiben bármilyen okból nem szeretnék folytatni a tanfolyamot, úgy azt az adott hónap végéig kell írásban visszamondani ahhoz, hogy a következő havi részletet már ne kelljen kifizetni (a már befizetett részletek nem járnak vissza, függetlenül attól, hogy hány órán vett részt a tanuló a megelőző hónapban). További részletek itt olvashatóak.

Féléves hűségidővel, egyösszegű befizetéssel: lehetőség van a féléves tandíjat egy összegben befizetni féléves hűségvállalással. Ez esetben a tanfolyami díj kedvezményes, a befizetés pedig a tanfolyam kezdete előtt történik (az egy hónapra eső díjat a könnyebb összehasonlíthatóság érdekében tüntettük fel). Visszamondási feltételek: a tanfolyam első 3 alkalma egy “próbaidőszaknak” tekinthető, amely alatt még korlátozás nélkül vissza lehet mondani a tanfolyamot, és ilyenkor a még hátralévő alkalmakra szóló díj arányosan visszajár (határidő: a 3. alkalmat követő munkanapon 17 óráig). Ezt követően visszavonhatatlanul életbe lép a féléves hűségidő, amely során visszatérítésre nincsen mód. További részletek itt olvashatóak.

Mi történik, ha egy újabb iskolazár miatt ideiglenesen nem folytatódhat majd a helyszíni oktatás? (informatika)

Amennyiben a helyszíni oktatást választják, de az őszi félév során egy újabb iskolazár miatt ideiglenesen nem lehet majd látogatni a helyszínt, úgy tanfolyamaink addig is digitális formában folytatódnak, hogy ne maradjon el egyetlen óra sem és ne vesszen el az addigi fejlődés. Szakmai csapatunk fel van rá készülve, hogy szükség esetén azonnal, akár egyik napról a másikra át tudjon állítani minden csoportot teljes értékű online távoktatásra, tanulóinknak pedig külön digitális felkészítő alkalmat biztosítunk a technikai tudnivalókból. Amennyiben a csoport bármilyen oknál fogva nem tud folytatódni (online formában sem), úgy a már befizetett tandíj hátralevő része arányosan visszajár. Az online oktatásra való átállás egy előre vállalt feltétel, így az rendkívüli felmondásra nem ad lehetőséget.

 

Visszaugrás a navigációhoz