term ID:
term ID HU:
$parentcategory_ID:0
$parentcategory_ID:

current_CAT_ID:540
current_CAT_ID_HU:540

child cat ID:1
post ID:50419
prefixedcategory_
SCH
OptionID: 28210

Miért tanuljon programozást a gyerek?

Miért tanuljon programozást a gyerek?

Talán sokan időkitöltésnek gondolják, és nem érzik, hogy a gyerekek programozásoktatásának milyen hosszútávú pozitív hozadékai vannak. Pedig a programozás már gyerekkorban sem csupán játék, hiszen fejleszti az önálló logikus gondolkodást, a problémamegoldó képességet és elősegíti az önálló tudásépítést. Ezek a készségek a Funside School szakemberi szerint a jövő munkavállalói számára is kiemelten fontosak lesznek.

 

Válasz egy hiányszakmára

Távlati cél, de nem minden alap nélküli: már ma rengeteg programozó hiányzik a piacon, valószínűleg 15-20 év múlva a hiány még nagyobb lesz, hiszen folyamatosan nő azon foglalkozások száma, melyekhez programozástudás szükséges. Ha a gyerek már korán elsajátítja a programozáshoz szükséges gondolkodásmódot, akkor helyzeti előnyt szerez: később erre sokkal könnyebben építhető olyan tudás, melyet majd a jövő munkaerőpiaca igényel.

A programozás alapja a problémamegoldás

A programozó élete abból áll, hogy megoldásokat keres a felmerülő problémákra – kicsiben ez történik a gyerekek számára megfelelő programozásoktatáson is. Természetesen mindez akkor élvezetes a gyerekek számára, ha élményközpontúan, de valódi elvárásokat támasztva oktatják őket.

Használható tudás

A blokkonként gondolkodás a programozás alapja – ezt a gyerekek a programozásoktatáson hamar elsajátítják és alkalmazni tudják. Felnőttként ezt a fajta gondolkodásmódot már nehezebben kezdik alkalmazni az emberek, ezért hasznos gyerekként megismerkedni ezzel.

Gamifikációs oktatás filozófiája

Célszerű olyan programozásoktatást választani, ahol a szülők is rendszeresen értesülnek gyerekük előmeneteléről, valamint a gyerekek számára is motiváló eszköz lehet az adott értékelési rendszer. Így a tanultak könnyebben beépülnek, a gyerek örömmel és sokkal gyorsabban tanul. A Funside-nál alkalmazott Classcraft nevű motiváló rendszerben minden gyereknek van egy avatarja, aki tevékenységével pontokat gyűjt, melyeket a rendszerben játéklehetőségekre válthat be.

Visszaugrás a navigációhoz